Metrac H4 X reprezentuje niższą klasę mocy. Z silnikiem o mocy 49 PS daje sobie radę również w ciężkim i stromym terenie z szeroką skalą dodatkowych adapterów. Zaletą jest niska masa własna 1 870 kg oraz to, że z dopuszczalną masą całkowitą maszyny 3 400 kg obsłudze maszyny wystarcza prawo jazdy kategorii B.
METRAC H4 X reprezentuje klasyczną sprawdzoną koncepcję METRAC. Podwozie tworzy centralna wzdłużna rura nośna z nośnikiem poprzecznym i pionowym do umocowania silnika i kabiny, z przednią osią wahliwą, hydrostatycznym napędem jazdy, mechaniczną dwubiegową skrzynią biegów i sztywną osią tylną. Oś tylna posiada stały napęd, przednia można podłączyć. Obie osie mają blokadę mechanizmu różnicowego z kontrolkami, są też wyposażone w końcowe przekładnie planetarne.
Kabina jest ułożona na czterech silentblokach, co wyraźnie obniża hałas wewnątrz i wibracje. Kompletną kabinę można w krótkim czasie zdjąć z podwozia. Komfortowi obsługi oraz, dalszemu obniżeniu hałasu i wibracji sprzyja też bogata tapicerka kabiny, której klasa równa się niemal wyposażeniu samochodu osobowego. Korzystne jest też umieszczenie chłodnicy silnika z tyłu. Efektem tego rozwiązania jest znacznie mniejsze zanieczyszczanie kratki chłodnicy, zwłaszcza podczas mulczowania suchego porostu trawnego w gorące letnie dni. Nowy typ kratki chłodnicy i nowa dwuczęściowa maska silnika ograniczają możliwość zanieczyszczenia chłodnicy skoszonym materiałem i pyłem, oraz wyraźnie przyczyniają się do poprawy sprawności układu chłodzenia. Do wyboru są cztery warianty układu kierowniczego - kierowanie osi przedniej (podczas pracy na drodze), kierowanie osi tylnej, kierowanie obu osi jednocześnie i kierowanie obu osi w jednym kierunku (tzw. „psi krok“).
Specjalnością jest jednakowy kąt skrętu kół do 350 na osi przedniej i tylnej, co zmniejsza obciążenie podłoża podczas skręcania na stromych zboczach (jedna oś jedzie dokładnie śladem drugiej osi, dzięki czemu nie dochodzi do wyrywania darniny). Wszelkie elementy do obsługi są ergonomicznie rozmieszczone w zespołach funkcyjnych dzięki czemu są łatwo dostępne dla kierowcy. Tablica rozdzielcza ma czytelną strukturę i jest bogato wyposażona w niezbędne kontrolki informacyjne, dzięki czemu kierowca jest na bieżąco informowany o stanie roboczym maszyny.
Zaletą jest obsługa kilku podstawowych funkcji jednym wielofunkcyjnym drążkiem sterowniczym – tzw. „joystickiem“.
Typ silnika | Kubota V2403-M |
---|---|
Pojemność skokowa | 2 434 ccm |
Liczba cylindrów | 4 |
Moc maksymalna | 49 PS |
Napęd | hydrostatyczny |
Szerokość całkowita | 2 020 mm |
Wysokość całkowita | 2 080 mm |
Długość całkowita | 3 520 mm |
Masa własna | 1 870 kg |
Dopuszczalna masa całkowita | 3 400 kg |
Podstawowe ogumienie | 31x15,50-15 |
Siła podnoszenia przedniego zaczepu trzypunktowego | 1 300 kg |
Siła podnoszenia tylnego zaczepu trzypunktowego | 1 200 kg |