Siódmy rok przed nami

Powód do zatrzymania się na chwilę


Obchodzimy rocznicę firmową, rozpoczynamy bowiem siódmy rok naszego istnienia.  To nas inspirowało do drobnego zastanowienia się nad tym, kim jesteśmy i dokąd zmierzamy. Jedno jest pewne - rośniemy w siłę, wielkość i mamy kondycję dobrze wytrenowanego atlety. Kiedy przed sześciu laty zaczynaliśmy, nie mieliśmy zbyt dużych ambicji.  Chcieliśmy przede wszystkim przeżyć przejście do nowej spółki i utrzymać się na rynku. Dziś jednak już mamy dużo śmielsze cele. Właśnie w tych miesiącach rozpoczynamy następny etap rozwoju. Z firmy regionalnej przeobrażamy się w międzynarodowe przedsiębiorstwo. Transformujemy swoje procedury, myślenie i strukturę organizacyjną.

 

Wielkie chwile naszej firmy


Na wiosnę 2011 roku oddaliśmy do użytku nową hala serwisową „Adéla“, dzięki czemy powstał tak mocny trzon naszego zaplecza technicznego.  
W 2013 roku uzyskaliśmy przedstawicielstwo handlowe w zakresie sprzedaży olejów i smarów premiowej marki Motorex.
Co roku organizujemy rozrywkową i prezentacyjną imprezę SnowShow. W 2013 roku mieliśmy rekordową frekwencję. Do miejscowości Pec pod Sněžkou przyjechało nas zobaczyć ponad 500 gości.
W 2014 roku całkowita liczba maszyn marki PistenBully sprzedanych na czeskim rynku przekroczyła granicę 700 sztuk.
W 2014 roku przekroczyliśmy granice rynku maszyn górskich i weszliśmy na rynek techniki budowlanej. Uzyskaliśmy przedstawicielstwo handlowe w zakresie sprzedaży i serwisu wind budowlanych Böcker na Czechy i Słowację.
W 2015 roku weszliśmy na polski rynek i zaczęliśmy tu sprzedawać maszyny marki PistenBully.W 2015 roku na Słowacji odnieśliśmy historyczne zwycięstwo handlowe sprzedając w ramach jednego przetargu 15 maszyn marki Reform.

 

Czym żyjemy teraz


Żyjemy przygotowaniami do sezonu zimowego. Częścią tych przygotowań jest też zakup technologicznie najbardziej zaawansowanych przyrządów diagnostycznych, pomagają zwiększyć efektywność i podnieść jakość prac serwisowych. Inwestycja w te przyrządy przekroczyła kwotę jednego i pół miliona koron. Rozszerzamy powierzchnie robocze na zewnątrz o 500 m². Wysłaliśmy siedmiu mechaników serwisowych do Niemiec na specjalistyczne szkolenie w firmie Kӓssbohrer. Przygotowujemy przetarg na zakup siedmiu nowych samochodów przeznaczonych dla mechaników serwisowych. Przeprowadzamy wiele napraw bieżących i jednocześnie pracujemy na dwóch naprawach głównych maszyn z polskich ośrodków narciarskich. Wyraźnie wzmacniamy nasz zespół. Na stanowisko kierownika serwisu został mianowany Karel Musil. Do działu mechaników serwisowych przybył Vít Doležal. Marcel Tomek stał się naszym koordynatorem działań handlowych i serwisowych na polskim rynku.

 

Dokąd zmierzamy


Weszliśmy na polski rynek, rozszerzyliśmy naszą działalność handlową na Słowacji, weszliśmy na rynek maszyn budowlanych. Wraz z tymi sukcesami przyszła jednak potrzeba zmian jakościowych. Zaczęliśmy mocno odczuwać, że musimy ujednolicić nasze standardy wydajnościowe, handlowe i prezentacyjne. Chcemy to osiągnąć, aby jakość naszych usług miała we wszystkich krajach tak samo wysoki poziom. Postanowiliśmy też dokonać znaczących zmian w naszej strukturze organizacyjnej. Dlatego mamy przed sobą jeszcze dużo pracy.


Choć nieustannie się rozwijamy i zmieniamy, niektóre nasze zasady pozostają bez zmian.  Wciąż wierzymy, że sukces idzie ramię w ramię ze skromnością i że profesjonalność jest tak samo ważna, jak uprzejmość i otwartość na naszych partnerów handlowych.
 


w imieniu zespołu firmy TopKarMoto
Pavel Lipenský, pełnomocnik