Reform Metrac H4 X

Opis

Metrac H4 X reprezentuje niższą klasę mocy. Z silnikiem o mocy 49 PS daje sobie radę również w ciężkim i stromym terenie z szeroką skalą dodatkowych adapterów. Zaletą jest niska masa własna 1 870 kg oraz to, że z dopuszczalną masą całkowitą maszyny 3 400 kg obsłudze maszyny wystarcza prawo jazdy kategorii B.

 

Informacje

METRAC H4 X reprezentuje klasyczną sprawdzoną koncepcję METRAC. Podwozie tworzy centralna wzdłużna rura nośna z nośnikiem poprzecznym i pionowym do umocowania silnika i kabiny, z przednią osią wahliwą, hydrostatycznym napędem jazdy, mechaniczną dwubiegową skrzynią biegów i sztywną osią tylną. Oś tylna posiada stały napęd, przednia można podłączyć. Obie osie mają blokadę mechanizmu różnicowego z kontrolkami, są też wyposażone w końcowe przekładnie planetarne.

Kabina jest ułożona na czterech silentblokach, co wyraźnie obniża hałas wewnątrz i wibracje. Kompletną kabinę można w krótkim czasie zdjąć z podwozia. Komfortowi obsługi oraz, dalszemu obniżeniu hałasu i wibracji sprzyja też bogata tapicerka kabiny, której klasa równa się niemal wyposażeniu samochodu osobowego. Korzystne jest też umieszczenie chłodnicy silnika z tyłu. Efektem tego rozwiązania jest znacznie mniejsze zanieczyszczanie kratki chłodnicy, zwłaszcza podczas mulczowania suchego porostu trawnego w gorące letnie dni. Nowy typ kratki chłodnicy i nowa dwuczęściowa maska silnika ograniczają możliwość zanieczyszczenia chłodnicy skoszonym materiałem i pyłem, oraz wyraźnie przyczyniają się do poprawy sprawności układu chłodzenia. Do wyboru są cztery warianty układu kierowniczego - kierowanie osi przedniej (podczas pracy na drodze), kierowanie osi tylnej, kierowanie obu osi jednocześnie i kierowanie obu osi w jednym kierunku (tzw. „psi krok“).


Specjalnością jest jednakowy kąt skrętu kół do 350 na osi przedniej i tylnej, co zmniejsza obciążenie podłoża podczas skręcania na stromych zboczach (jedna oś jedzie dokładnie śladem drugiej osi, dzięki czemu nie dochodzi do wyrywania darniny). Wszelkie elementy do obsługi są ergonomicznie rozmieszczone w zespołach funkcyjnych dzięki czemu są łatwo dostępne dla kierowcy. Tablica rozdzielcza ma czytelną strukturę i jest bogato wyposażona w niezbędne kontrolki informacyjne, dzięki czemu kierowca jest na bieżąco informowany o stanie roboczym maszyny.


Zaletą jest obsługa kilku podstawowych funkcji jednym wielofunkcyjnym drążkiem sterowniczym – tzw. „joystickiem“.

Parametry

Typ silnika Kubota V2403-M
Pojemność skokowa 2 434 ccm
Liczba cylindrów 4
Moc maksymalna 49 PS
Napęd hydrostatyczny
Szerokość całkowita 2 020 mm
Wysokość całkowita 2 080 mm
Długość całkowita 3 520 mm
Masa własna 1 870 kg
Dopuszczalna masa całkowita 3 400 kg
Podstawowe ogumienie 31x15,50-15
Siła podnoszenia przedniego zaczepu trzypunktowego 1 300 kg
Siła podnoszenia tylnego zaczepu trzypunktowego 1 200 kg

Galeria zdjęć